reklama

O tom ako sa pracuje „tutok vedľa za lesem“

Moje skúsenosti s rakúskymi robotníkmi začali už pri hľadaní bytu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Po asi v začiatkom augusta sa mi ozvala správa bytov, že majú pre mňa byt. Akú veľké bolo moje nadšenie. Toto ma však veľmi rýchlo prešlo, keďže mi bolo povedané, že byt musia zrekonštruovať. No dobre, povedala som si, že počkám, však budem mať zrekonštruovaný byt. A tým to celé začalo. Byt mi sľúbili koncom septembra, to sa mi zdalo adekvátne. Koncom septembra som si zavolala na správu a tam mi povedali, že sa môžem ísť pozrieť na byt, že už bude skoro hotový. Po príchode do bytu sa nič od posledného razu nezmenilo, ešte stále tí istí dvaja robotníci robili kúpelku a ešte stále robili na tej istej veci a veselo si pritom džavotali. Spýtala som sa teda, že čo sa stalo a bolo mi povedané, že to teda nevedia, ale že doriešia a že koncom októbra sa budem môcť nasťahovať. Koncom októbra jasnačka, že nič hotové nebolo a tak som sa sťahovala až v polovici novembra do „nového zrekonštruovaného“ bytu. Rekonštrukcia po rakúsky vypadá nasledovne. Steny boli len premaľované, po dvoch mesiacoch začala opadávať farba. Okná nanovo namaľované, farbu však natreli na starú farbu, farba začala asi po troch mesiacoch opadávať, parkeky nevybrúsené, len prelakované a v nich zalakovaná farba z maľovky. Nehovoriac o tom, že v celom byte nebola ani žiarovka /asi robotníci nemali doma žiarovky/. Dres mi namontovali doprostred steny tak, že som si nemohla ani na jednu stranu dať chladničku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A dresom to začalo. Urgovala som dres, že ako vôbec niekto také niečo mohol urobiť /fakt capina jak „sfiňa“/. Po 3 mesiacoch došiel robotník odborník a prepichol mi pri vyberaní dresu vodovodné trubky, potopa v celom byte a chlapík kričí: vodaaaaa, vodaaaaa!!! Sprvu som nechápala, že čo rieši, tak som nakukla a zbadala tú spúšť. No super, že vodaaaaa, vodaaaa ale čo mám akože robiť? To zvariť vlastnými rukami?

Ďalším problémom sa stalo zapojenie internetu. Došli dvaja „ajeto chlapíci“, ktorým som tvrdila, že zástrčky sú urobené a že to treba len zapojiť /lebo tak mi to tvrdil prenajímateľ. Na naše veľké zdesenie sme však zistili že zástrčku síce urobili, ale kábel tam nedali. „Ajeto chlapíci však povedali že to nie je žiadny problém, že kábel zavedú. Pri zavádzaní však oškreli hádam všetky steny a dvere v byte. Nadrzovku si vypýtali rebrík, že oni žiadny nemajú. Ani ja. Nechápem ako nemôžu mať robotníci čo robia káble rebrík, ale evidentne to tu patrí k štandartu. Nehovoriac o tom, že zavedený internet fungoval len v prítomnosti „zapájačov“, po ich odchode prestal fungovať. Volala som do spoločnosti, že mi to nejde /klasika ich argument: slečna máte zavírený počítač. No to teda nemám/. Bolo mi však oznámené, že to musí napraviť zamestnanec čo to robil, a že mi zavolá. Zavolal. O dva týždne a oznámil, že čas má najskôr o dva týždne s argumentom: „To viete slečna, pracovný čas robotníka v Rakúsku je drahý treba si dohodnúť termín“. Dohodla som si termín, ale cez generálneho riaditeľa, ktorému som napísala dosť hnusný mail. Došiel iný „ajeto“ chlapík, tentoraz však od fachu a skonštatoval, že nechápe ako mi ten internet vôbec aj v prítomnosti tých predchádzajúcich chlapíkov mohol ísť, keďže nie je vôbec zapojený. Potom sa posťažoval, že toto má na dennom poriadku, keďže personál čo chodí zapájať internet nie je vôbec školený. Lol – pracovný čas robotníka v Rakúsku je drahý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mojou ďalšou záležitosťou bol záchod. Na dome sa budovala nadstavba a robotníci zo stavby pravidelne liali do kanalizácie maltu a iné tak určite patriace veci. No a raz ta malta stačila zatvrdnúť a vykypelo to u mňa. Prišli ujovia krtkovia so slovami: „Vážená pani, čo sme pchali do záchoda? Niečo čo tam nepatrí, všaaaak? Nie, nie páni, ja tam vôbec nič nepchám. Jasné pani to hovorí každý.“ No nechcela som sa hádať no budiž... Po hodnej chvíľke odsávania, pumpovania, krtkovania a demolovania môjho bytiku „krtkovia“ konštatovali, že to asi nebude moja chyba a že to asi nebude ani u mňa. Po ďalšej polhodine skúmania došli na to, že dole je zatvrdnutá malta, a že to musia rozbiť. Doniesli kanalizačnú zbíjačku a za ďalšieho demolovania mojej steny v predsieni rozbili maltu a odišli. Takto sa vrátili asi ešte dvakrát v priebehu dvoch týždňov a až potom napadlo správu bytov to riešiť z robotníkmi na stavbe. Musím ešte podotknúť, že aj záchod montovali „odborníci“ keďže ho namontovali zo spádom dozadu, takže niekedy musím poháňať to „oné“ pekne „ručne“ aby to šlo pekne tam kde má.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalším problémom sa stali moje dva komíny /podotýkam dva komíny v jednoizbovom byte/. Pri pravidelnom čistení 4x do roka, mi pravidelne kominár zašpiní celý záchod /hahaha neuveriteľné ale ja mám komín na záchode – kto je viac?/ a celú stenu v izbe /nie len pri dvierkach/. Chudáčik musí sa o celú stenu opierať /brutal job, si kľaknúť a vymiesť komín/. A jasné, že si „nadrzofku“ vypýtal ešte aj moju metličku /a to ja akože čo mám teraz robiť s metličkou celou od sadzí?/. Prirodzene mu bolo jedno že mi to všetko metie na parkery a do celého bytu /žiadna podložka, žiadna fólia/. Naposledy keď tu bol tak „musel“ vykúriť celú izbu, tak že som celý deň upratovala a musela všetko poprať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalším problémom sa stali okná. Keďže asi do štandardu „urobenia okná“ nepatrí zatesnenie, okná pri prvom väčšom dáždiku začali zatekať tak, že mi voda pretiekla aj cez druhé okno, tak že som mala vodu na parketách. Nehovoriac o tom, že farba z okien opadla za dva alebo tri mesiace. Po dlhom telefonovaní a sťažovaní sa došiel robotník, ktorý okná ako tak zatesnil ale s poznámkou, že to aj tak zase zatečie. Opadanú farbu len zľahka ošmirgľoval a zatrel úplne inou farbou /a tak volám moje okno jednoducho a nežne „ty moja fľakatá kravka“. Prirodzene, že pri tomto namáhavom úkone „zakopal“ celú stenu pri okne a bez sorry alebo prídem a vymaľujem odišiel. Predtým však stihol vytrhnúť sieťový kábel a zlomiť ho. Prirodzene, že okno zatieklo a tak som robotníka privítala ešte raz. Tentoraz mi vymenil okennú dosku, trvalo to osem hodín a robotník už načisto dorazil moju bielu stenu /ešte že už nemám sieťový kábel, ten zakúpim, až keď sa všetko dorobí/.

Dneska mi maľovali moju zatečenú stenu. Pri sodome gomore pred niekoľkými mesiacmi mi cez moju „vodotesnú vetračku“ natiekla do bytu voda a celú stenu vytopila. Po dvoch mesiacoch dohadovania termínu /“slečna pracovná sila v Rakúsku je drahá“/ mi dnes došiel robotník urobiť tú stenu. Stena ešte doteraz nevyschla /asi je vo vetracom priestore voda/ ale to nikoho netrápi/. Prišiel maliar a povedal, no to ani nevyschne slečna. Hmmmmm. Stenu zaizoloval a natrel, pritom mi však povedal, že musím mať otvorené okná lebo, že ta farba je riadny fet. No ale maj otvorené okná pri daždi a pri takej teplote. Robotník na to: „slečna to mne je úúúplne jedno“. Vymalovanie jednej stropovej steny, nie celej kuchyne, ako sa to ráta na Slovensku stálo cez poisťovňu 261 evri. Brat by mi to urobil zadarmo...a nezničil by pritom polovicu bytu.

Zuzana Ráczová

Zuzana Ráczová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Opäť študentka. Tentoraz však v zahraničí. Môj blog pre všetkých čo sa zaujímajú o históriu: http://slovenskyarchivar.pweb.sk/ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu